Strengere regels

Beste leden en ouders

Zoals jullie waarschijnlijk wel al gehoord zullen hebben, zijn de maatregelen opnieuw verstrengd. Deze maatregelen gaan vrijdagavond in. Er is geen einddatum voorzien voor de maatregelen, al gaan ze week na week worden geëvalueerd.

Dit heeft de Vlaamse regering vandaag beslist:

• Geen activiteiten meer voor jongeren ouder dan 12 jaar
  • Wel mogelijk voor kinderen jonger dan 12 jaar
  • Overnachtingen (en dus kampen met overnachtingen in de herfstvakantie) gaan niet meer door
Hieronder kan je lezen wat dit concreet zal betekenen voor onze werking.

Zeehonden, Welpen & Wolven

De Zeehonden, Welpen en Wolven mogen nog steeds vergaderen in bubbels van maximum 50 zowel binnen als buiten. Voor hen blijven de zondagen dus doorgaan zoals voorzien.

Aspiranten, Juniors & Seniors

De Aspiranten, Juniors en Seniors mogen niet meer fysiek vergaderen. De leiding zal wel kijken om een online alternatief te voorzien dat per groep gecommuniceerd zal worden via Messenger en/of mail.

Karelaweekend

Overnachtingen gaan niet meer door, helaas betekent dit dus ook dat Karelaweekend niet doorgaat. Als alternatief worden alle Zeehonden en Welpen op zondag 1 november om 10 uur verwacht in het Jeugddorp in themakledij én met lunchpakket. Let op: ook nu zullen deze 2 takken nog steeds 2 aparte bubbels vormen. De activiteit zal zoals gewoonlijk tot 17 uur duren. Het is vanzelfsprekend dat iedereen die ingeschreven was, het inschrijvingsgeld zal kunnen terug krijgen van ons.

Nog vragen? Mail dan naar seascouts@seascouts.be.

Stevige (digitale) linker
De leiding