De jeugdwerkregels zijn er!

Beste leden en ouders

Het scoutsjaar 2020-2021 wordt een jaar van spelen met limieten, activiteiten doen in kleinere bubbels en groepen, maar vooral van grenzeloos plezier. Daar steekt geen enkel virus een stokje voor!

Er is een set van verplichte jeugdwerkregels en we starten vanaf september in de gele fase (zie foto).

De voorwaarden:
  • Behoor je tot een risicogroep? Dan mag je meedoen aan de activiteit als je toestemming hebt van je ouders, voogd (bij chronische ziektes onder controle door medicatie) of mits toestemming van je huisarts.
  • Was je ziek vóór de start (minimaal 3 dagen symptoomvrij zijn voor deelname) van de activiteit of tijdens de activiteit? Dan mag je niet (meer) deelnemen. Dat geldt voor iedereen die betrokken is: kinderen, jongeren, leiding, enzovoort.
Wij willen hier nog enkele regels aan toevoegen specifiek voor onze werking:
  • In het jeugddorp zijn de leden opgedeeld in 2 bubbels: Zeehonden & Welpen. Zeehonden blijven in en/of achter hun lokaal (laatste huisje links). Welpen blijven ook in en/of achter hun lokaal (laatste huisje rechts). Zij mogen dus geen contact hebben met elkaar. Gelieve daar rekening mee te houden tijdens het afzetten en ophalen.
  • Op de spuikombasis zijn de leden ook opgedeeld in 2 bubbels: Wolven & Aspiranten-Juniors-Seniors. Wolven komen binnen langs de rechtse poort en plaatsen hun fiets rechts van die poort. De anderen komen binnen langs de linkse poort en plaatsen hun fiets zoals gewoonlijk naast de blokhut.
  • Ouders dragen een mondmasker bij het afzetten en ophalen van hun kind(eren) én komen niet voorbij de poort. Ouders en andere externen kunnen niet zomaar in de bubbels.
Alles zal ook aangeduid staan in het jeugddorp én op de spuikombasis.

Als laatste: social distancing en mondmaskers spelen een belangrijke rol in het behouden van onze scoutszondagen. Wij willen dan ook vragen aan alle leden ouder dan 12 om zeker een mondmasker op zak te hebben.

Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking.

Tot zondag!

De leiding