Roeicursus Stilstaand

03/10/2020 - 09:00 tot 04/10/2020 - 17:00

Voor wie is de Roeicursus?
De cursus 'Roeien op Stilstaand Water' verwelkomt seascoutsleden die 12 jaar zijn of worden in het jaar waarin ze deelnemen aan de roeicursus. Deze cursus wordt aangeboden op 2 niveau's:

• Beginners leren om te roeien en roeibevelen te begrijpen, ze ontdekken een roeiboot en verwerven expertise in het leggen van eenvoudige knopen. Na het succesvol afronden van de cursus ontvangt elke deelnemer een 'Beginnersbrevet'.
  • Gevorderden leren om het bevel te voeren over een roeiboot op stilstaand water. Ze ontwikkelen inzicht en leren zowel lijnwerpen als perfecte knopen leggen. Na het succesvol afronden van de cursus ontvangt elke deelnemer een 'Commandobrevet Roeien op Stilstaand Water' en een bijhorende badge.

Wanneer?
We starten op zaterdag 3 oktober om 9 uur aan onze spuikombasis, Vicognedijk 31, 8400 Oostende, alles eindigt op zondag 4 oktober om 17 uur.

Hoe inschrijven?
Inschrijven doe je via deze link. Dat kan vanaf 11 september om 18 uur tot 23 september om 18 uur. Er worden maximum 41 cursisten toegelaten op de cursus. Indien het maximumaantal overschreden wordt voor de uiterlijke inschrijvingsdatum, worden deelnemers op de wachtlijst geplaatst.

Wat kost dat?
Bij je inschrijving betaal je meteen online het deelnamegeld van 25 euro.

Wat moet ik meenemen?

• lunchpakket voor zaterdagmiddag
  • reservekledij
  • regenkledij
  • eetgerief (bord of gamel, bestek en beker)
  • slaapgerief (matje, slaapzak en pyjama)
  • schrijfgerief en papier
  • een klein beetje zakgeld (je krijgt voldoende te eten en te drinken)
  • handboek 'Roeien en Zeilen op Stilstaand Water'*
  • mondmasker
  • ingevulde medische fiche
  • identiteitskaart
  • en je gezond verstand

*De theoretische inhoud van de cursus staat neergeschreven in het handboek 'Roeien en Zeilen op Stilstaand Water'. Elke deelnemer dient een eigen handboek te hebben tijdens de cursus. Dat kan worden aangevraagd bij de inschrijving en kost 10 euro met mapje en 7 euro voor een losbladig exemplaar. De bestellingen worden bij aanvang van de cursus uitgedeeld en betaald.

Nog vragen?
seascouts@seascouts.be